Noormarkun terveysaseman ajanvaraus on ruuhkautunut

Elina Vähäsavo on tullut Lassilasta Noormarkun terveysasemalle varaamaan aikaa, sillä ei ole saanut puhelimitse yhteyttä. Riku Kymäläinen palvelee Elina Vähäsavoa.


Uutisluotsiin on tullut paljon palautetta lukijoiltamme, että Noormarkun terveysasemalle on vaikea saada varattua aikoja, kun numerot ovat yhden palvelunumeron takana.

Elina Vähäsavo on tullut Lassilasta aamukahdeksalta varaamaan aikaa Noormarkun terveysasemalla, kun ei saa varattua puhelimitse aikaa.

– Jos haluan ajan, varmin tapa on tulla varaamaan se suoraan paikan päältä. Tätä on jatkunut jo ainakin vuoden, Vähäsavo harmittelee. 

Lääkärien ja hoitajien vastaanotot toimivat Noormarkun terveysasemalla ajanvarauksella.

– Käytössämme on ollut yli vuoden kutsujonojärjestelmä, jossa asiakkaat saavat ajan hoidon tarpeen arvioon perusteella kiireellisyys huomioiden. Sama arviointi tehdään myös luukulla asioidessa. Asiakkaan ei tarvitse soittaa kuin yhden kerran. Takaisinsoittoihin on tarkoitus vastata saman vuorokauden aikana,  Oksanen painottaa.

Perusturvalautakunnan päätöksellä Porin perusturvalla on yhteinen ajanvarauksen palvelunumero.

– Viime aikoina vallitsevien poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi puhelinnumero on ollut erittäin kuormittunut. Samaa ongelmaa on ollut koko Porin perusturvan alueella. Tilannetta seurataan tarkasti ja pyrimme tarvittaessa siirtämään henkilöstöresurssia kysynnän mukaan tehtävästä toiseen, kertoo osastonhoitaja Hannele Oksanen.